Breaking News
Ακολουθήστε μας στο facebook

Φεστιβάλ Αθηνών 2024: Πολιτικό το περιεχόμενο των 4 ξένων παραστάσεων του Ιουνίου

Στα μεγάλα θέατρα και φεστιβάλ παραστατικών τεχνών στην Ευρώπη η πολιτική ατζέντα επηρεάζει κάθετα τις θεματικές που επιλέγουν σημαντικοί δημιουργοί και θεατρικά σύνολα.

Πολιτικά με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είναι τα ζητήματα που θέτουν οι 4 ξένες παραστάσεις που παρουσιάζει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών μέσα στον Ιούνιο στους χώρους της Πειραιώς 260.

Η σκηνική τέχνη επιστρέφει μετ’ επιτάσεως στον πολιτικό της ρόλο και συγγραφείς/σκηνοθέτες/ηθοποιοί στρέφονται σε νέα κείμενα που γράφονται για να θέσουν ενώπιον του κοινού κρίσιμα ερωτήματα: για το έλλειμμα δημοκρατίας, τις κατασκευασμένες ειδήσεις και τις νέες μορφές λογοκρισίας, για την βιοηθική της τεχνολογίας και τους πολέμους, για την κλιματική κρίση και την ανάγκη αναθεώρησης των ανθρωπιστικών αξιών στην Ανθρωπόκαινο Εποχή.

Elizabeth Costello / J. M. Coetzee: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές
Το (θεατρικό) Φεστιβάλ Αθηνών 2024 ξεκινά στις 5 Ιουνίου με την πολυαναμενόμενη καινούργια παράσταση του Κριστόφ Βαρλικόφσκι «Ελίζαμπεθ Κοστέλο/ Τζ. Μ. Κουτσί: Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές». Ο σπουδαίος Πολωνός σκηνοθέτης στρέφεται για μία ακόμη φορά στα μυθιστορήματα και τις μικρές ιστορίες του Νοτιοαφρικανού Τζ. Μ. Κουτσί (γεν. 1940) για να μιλήσει για τη ζωή σε διαφορετικές φάσεις της ζωής του ανθρώπου, για το γήρας, την ασθένεια, την θνητότητα και την μετά θάνατον ζωή, για το πώς καλοί άνθρωποι μπορούν να κάνουν εγκλήματα, για το πώς υπάρχουμε σ’ έναν πλανήτη που πλέον αντιδρά βίαια στην χρόνια ανθρώπινη κακοποίηση.

Η Ελίζαμπεθ Κοστέλο (ηρωίδα του ομότιτλου μυθιστορήματός και alter ego του νομπελίστα συγγραφέα), μία ηλικιωμένη φεμινίστρια πανεπιστημιακός και συγγραφέας από την Αυστραλία, διεκδικεί την ελευθερία που της παρέχει η τελευταία φάση της ζωής της: να λέει στο εκάστοτε κοινό της όσα πιστεύει, χωρίς να φοβάται πιθανές αρνητικές αντιδράσεις του, ούτε μήπως θεωρηθεί εκτός τόπου και χρόνου.

Η Ελίζαμπεθ Κοστέλο ζει πια «πέρα από την Ελπίδα», δεν ενδιαφέρεται να γίνει αρεστή, γι’ αυτό και ο Βαρλικόφσκι μας καλεί και πάλι να την προσέξουμε, να ακούσουμε προσεκτικά τι λέει. Μία από τις «διαλέξεις» της είχε χρησιμοποιήσει και στην «(Α)πολλωνία», την παράσταση με την οποία εγκαινίασε το θέατρό του στην Βαρσοβία (Nowy Teatr, 2009) και θαυμάσαμε στην Αθήνα το 2011 (στη Στέγη). Και σ’ άλλες παραστάσεις του ανακαλούσε την αιρετική σοφία της λογοτεχνικής ηρωίδας αλλά στο καινούργιο έργο του η Ελίζαμπεθ Κοστέλο πρωταγωνιστεί, εκπροσωπώντας όλους όσους είναι αόρατοι λόγω περασμένης ηλικίας ή επειδή δεν μπορούν / δεν θέλουν να υιοθετήσουν τα νέα ήθη που επιβάλλει η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση.

Μέσω της Ελίζαμπεθ Κοστέλο και του Κουτσί, ο Βαρλικόφσκι εντέλει μας φέρνει αντιμέτωπους με το γνωστό παλιό ερώτημα, τι μπορεί να κάνει σήμερα ο ευαίσθητος επιστήμων, διανοούμενος, καλλιτέχνης και πώς μπορεί η παρέμβασή του να έχει αντίκτυπο σε πολλούς περισσότερους απ’ όσους αντιστοιχούν στους αναγνώστες ενός συγγραφέα ή στους θεατές μίας παράστασης.

Το σκηνικό κείμενο υπογράφει ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι και ο Πιοτρ Γκρουζνίσκι, η μουσική είναι του Πάβελ Μικιέτιν και παίζουν οι ηθοποιοί : Mariusz Bonaszewski, Magdalena Cielecka, Andrzej Chyra, Ewa Dałkowska, Bartosz Gelner, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Jadwiga Jankowska-Cieślak, Maja Komorowska, Hiroaki Murakami, Maja Ostaszewska, Ewelina Pankowska, Jacek Poniedziałek, Magdalena Popławska.

Πειραιώς 260 (Δ) : Από 5-7 Ιουνίου 2024 στις 19:00

www.iefimerida.gr

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο You Tube

Δες επίσης

Η Μητρόπολη Φθιώτιδας για την Δεσποτική Εορτή της Αναλήψεως του Σωτήρος [εικ.]

Σεβασμιώτατος: «Η σημερινή εορτή είναι η ουρανοποίηση της γης» Στην πρωτεύουσα της Λοκρίδας και στην …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *