Σάββατο , 21 Μαΐου 2022
Breaking News
Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook

Μία μεγάλη έκταση της Τεχνόπολης καλύπτεται τις τελευταίες μέρες από πήλινα κιούπια γεμάτα νερό.

Είναι η εγκατάσταση της Δανάης Στράτου, την οποία είχε παρουσιάσει και στην Ελευσίνα με αναφορές στο προσφυγικό με τα διαχρονικά ελληνικά κιούπια, φτιαγμένα από Έλληνες τεχνίτες ειδικά για την έκθεση, γεμάτα νερό που καθρεφτίζουν τις διαθέσεις του ουρανού.

Τα κιούπια της Δανάης Στράτου στην Τεχνόπολη
Τα κιούπια προϋπαντούν τους επισκέπτες στον προαύλιο χώρο της Τεχνοπολης κα μέσα στους χώρους του μηχανουργείου ξετυλίγεται μία έκθεση σύγχρονης τέχνης που συνδυάζει το σήμερα με το χθες.

Το νερο, γίνεται καθρέφτης της πραγματικότητας
Από σήμερα έως και τις 6 Μαρτίου, η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση σύγχρονης τέχνης «Ειδύλλια Οδός», με έργα 33 καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σύλληψη και επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού, παράλληλα με την έκθεση-αφιέρωμα στη Μελίνα Μερκούρη

Χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, στην Τεχνόπολη
Η «Ειδύλλια Οδός» είναι οι καλλιτέχνες και τα έργα που συνομιλούν το παρόν του παρελθόντος μας, δίχως νοσταλγία, μέσα από την χειραγώγηση των υλικών που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη, χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, μάρμαρο, άχυρα, κλωστές και βελόνες, αργαλειοί.

Βασιλική Λευκαδίτη, Προικοσύμφωνο, 2021-2022 / Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της Γκαλερί 7
Οπως αναφέρουν οι διοργανωτές, μέσα στη συνθήκη της πανδημίας, του παγκόσμιου εγκλεισμού και στην ατμόσφαιρα της απειλής του θανάτου, προσπαθούμε να ξεφύγουμε στις σκέψεις και στα όνειρα. Περιπλανιόμαστε σε μια Αθήνα δίχως κόσμο, στα μονοπάτια του Λυκαβηττού, τη Ρωμαϊκή Αγορά, τα Αναφιώτικα, πεντάμορφα στην εγκατάλειψη από περαστικούς.

Η διαφορετική αίσθηση του χρόνου, το νήμα της ιστορίας και οι ρωγμές, κοινωνικές, οικονομικές, ιδεολογικές. Οι χειραγωγήσεις της τέχνης στην συνθήκη της παγκόσμιας αγοράς και εμείς, στις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα, αφουγκραζόμαστε τους αρχαίους δρόμους.

Δρόμοι σημερινοί, δρόμοι 25 αιώνων. Οδός Παναθηναίων, Τριπόδων, Λεωκορίου, Διπύλου, Ειδύλλια. Ένα πέρασμα προς τον Πειραιά, την Ελευσίνα, προς τα προάστια της πόλης, από τις Ήριες Πύλες ή την Ιερά Οδό. Εδώ, περπατούν και συζητούν πολίτες αλλά και δούλοι φορτωμένοι, καθώς και ζώα και άμαξες που μεταφέρουν την καθημερινή βρώση και την ένδυση, τα προϊόντα του εμπορίου που θα αποθηκευτούν στα λιμάνια έως ότου βρεθούν στη θάλασσα.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  13/01/2022  14:34
Μέσα στην έκθεση για τη Μελίνα Μερκούρη, στην Τεχνόπολη -Επιστολές, προσωπικά της είδη, το καμαρίνι της [εικόνες] ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  14/01/2022  15:03
Μία συναρπαστική διαδικτυακή ξενάγηση στην τελευταία έκθεση που πραγματοποίησε ο Παναγιώτης Τέτσης
Μια στιγμή στον χρόνο που δημιουργεί την ανάγκη της επαναπροσέγγισης σ’ αυτό που αποκαλούμε συλλογική μνήμη της ομάδας, στον μύθο της καταγωγής που μεταβιβάζεται μέσα από τις γενεαλογίες. Η τέχνη, όπως πάντα, συντροφεύει και ενίοτε τολμά αναζητώντας νέους δρόμους μέσα από την συγκρουσιακή ατμόσφαιρα, στα ζητήματα της τέχνης και της κοινωνίας.

Νίκος Αλεξίου, Ηλιακό δωμάτιο, 1987-1992 / Ευγενική παραχώρηση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

33 καλλιτέχνες με έργα τους στην Τεχνόπολη
Οι 33 καλλιτέχνες χειρίζονται πολλά και διαφορετικά μέσα, υπερασπιζόμενοι τη βασική ιδέα ότι ο καλλιτέχνης αντανακλά την προσωπική του ματιά στο περιβάλλον στο οποίο ζει. Η ποικιλομορφία του μέσου που χρησιμοποιεί ο κάθε καλλιτέχνης αντικατοπτρίζει τις τεχνικές και λεπτομέρειες που συνιστούν κοινό τόπο. Η πόλη της Αθήνας ως τοπόσημο και η μακραίωνη ιστορία της συνδέονται με μια πληθώρα εφαρμοσμένων, πρώτων υλών. Ο κατάλογος αυτών μπορεί να εμπεριέχει: το χώμα που μετουσιώνεται σε πηλό / τη σκληρότητα του μαρμάρου / κλωστές και υφάνσεις / υλικά της γης και της φύσης / το κεντίδι / το χαρτί / το κομψοτέχνημα

Παντελής Χανδρής, Τρόπαιο, 1993
Η Ειδύλλια Οδός ακουμπά ή έστω επιθυμεί να ακουμπήσει ένα κομμάτι της ιστορίας, των ανθρώπων και του επέκεινα δια μέσου του χρόνου, αναντικατάστατου υλικού της ιστορίας και της μνήμης.

Καλλιόπη Λεμού, I am Home, 2019

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Νίκος Αλεξίου / Δημήτριος Αντωνίτσης / Ευγενία Αποστόλου / Αντώνης Βολανάκης / Lynda Benglis / Ζωή Γαϊτανίδου / Βούλα Γουνελά / Μαριάννα Ιγνατάκη / Ανέστης Ιωάννου / Ηλίας Κοέν / Θάνος Κυριακίδης [Blind Adam] / Καλλιόπη Λεμού / Βασιλική Λευκαδίτη / Ελένη Λύρα / Δέσποινα Μεϊμάρογλου / Μιχάλης Μιχαηλίδης / Ευσεβία Μιχαηλίδου / Κωνσταντίνος Παλαιολόγος / Μαλβίνα Παναγιωτίδη / Άγγελος Παπαδημητρίου / Ραϋμόνδος / Δημήτρης Ρεντούμης / Adrián Villar Rojas / Έφη Σπύρου / Δανάη Στράτου / Μάγδα Ταμμάμ / Νάκης Ταστσιόγλου / Nobuko Tsuchiya / Πάνος Φαμέλης / Μάρω Φασουλή / Σωκράτης Φατούρος / Δέσποινα Φλέσσα / Παντελής Χανδρής

Δημήτριος Αντωνίτσης, Abacus 00, Abacus 01, Abacus 02, Abacus 03, Abacus 04, 2021 / Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
Επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού, κριτικός τέχνης / καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

Δανάη Στράτου, Upon the Earth Under the Clouds

Ημερομηνίες: 19 Ιανουαρίου έως 6 Μαρτίου 2022 / Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή, 11.00 – 20.00 / Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων / Χώροι: Μηχανουργείο & Προαύλιο Μηχανουργείου, Γενική είσοδος: 5 ευρώ / Μειωμένο εισιτήριο (φοιτητές/άνεργοι/ΑμΕΑ): 3 ευρώ / Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Εγγραφείτε στο κανάλι μας στο You Tube

Δες επίσης

14χρονη στη Λιβαδειά καταγγέλλει βιασμό από τον 35χρονο φίλο του πατέρα της

Μία ακόμη καταγγελία για βιασμό  γίνεται γνωστή, αυτή την φορά στη Λιβαδειά… Συνελήφθη ο φερόμενος …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *