Τετάρτη , 18 Μαΐου 2022
Breaking News
Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook

Ο Λεωνίδας Καβάκος ετοιμάζει νέο άλμπουμ και μία συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής

Λίγες μόλις ημέρες προτού κυκλοφορήσει ο πολυαναμενόμενος προσωπικός του δίσκος με Σονάτες και Παρτίτες του Μπαχ από την Sony Classical, o Λεωνίδας Καβάκος παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό, στις 6 Φεβρουαρίου, σε σύμπραξη με τον εκλεκτό πιανίστα Ενρίκο Πάτσε, μια μοναδική συναυλία με Σονάτες Σούμπερτ, Σούμαν, Μπάρτοκ και ένα σύγχρονο έργο της φινλανδής συνθέτριας Κάγια Σααριάχο.

Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό πρόγραμμα με έργα γεμάτα λυρισμό και δεξιοτεχνία, μουσικότητα και νεωτερικότητα, που καλύπτουν περίπου διακόσια χρόνια μουσικής δημιουργίας -αν αναλογιστεί κανείς ότι η Σονάτα του Σούμπερτ γράφτηκε το 1817 και το έργο της Σααριάχο ολοκληρώθηκε το 2009-, σκιαγραφώντας ανάγλυφα την εξέλιξη του ηχητικού πλούτου που αναδεικνύεται μέσα από τη μουσική συνομιλία των δύο οργάνων που ηχούν ως ένα αδιαίρετο σύνολο.

Ο μοναδικός ήχος του Λεωνίδα Καβάκου, σε συνδυασμό με την απαράμιλλα σμιλεμένη τεχνική του Ενρίκο Πάτσε εγγυώνται άλλη μία μνημειώδη βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο κορυφαίος βιολονίστας, ο οποίος διατηρεί ιδιαίτερες σχέσεις αγάπης και εκτίμησης με τους Φίλους της Μουσικής, προσφέρει την εμφάνισή του υπέρ των εκπαιδευτικών σκοπών του Συλλόγου μας.

Το πρόγραμμα της συναυλίας του Καβάκου
• Franz Schubert: Σονάτα για βιολί και πιάνο σε λα μείζονα, D 574, “Duo”
• Béla Bartók: Σονάτα για βιολί και πιάνο αρ. 2, Sz. 76
• Kaija Saariaho: Calices
• Robert Schumann: Σονάτα για βιολί αρ. 2 σε ρε ελάσονα, έργο 121

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Διακεκριμένη Ζώνη: € 60 / Α’ Ζώνη: € 52 / Β’ Ζώνη: € 42
Γ’ Ζώνη: € 34 / Δ’ Ζώνη: € 26 / Ε’ Ζώνη: € 16 / Εναρξη πρωπώλησης, Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022

Τα έργα που θα παρουσιάσει ο Λεωνίδας Καβάκος
Η Σονάτα σε λα μείζονα του Φραντς Σούμπερτ (1797-1828) γράφεται το 1817, ένα χρόνο μετά τις τρεις πρώτες σονάτες του για βιολί και πιάνο, αλλά διαθέτει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με εκείνες. Ο συνθέτης έχει αποκτήσει πλέον τη δική του διακριτή μουσική γλώσσα και τον ανάλογο ήχο. Το έργο αποτελείται από τέσσερα μέρη και θεωρείται ως μια σημαντική προσθήκη στο ρεπερτόριο των δύο οργάνων. Το αρχικό θέμα στο πρώτο μέρος είναι ένας από τους πλέον αξιομνημόνευτους μουσικούς διαλόγους που οι μουσικόφιλοι πάντοτε απολαμβάνουν.

Ο Μπέλα Μπάρτοκ (1881-1945) συνθέτει το 1922 αυτήν τη Σονάτα που αποτελείται από δύο μόνον μέρη. Το έργο απηχεί τον μουσικό κόσμο του συνθέτη και το ταυτόχρονο ενδιαφέρον του για τις παραδοσιακές μελωδίες της Κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων από τη μια, αλλά και τις σχεδόν ατονικές αρμονικές δημιουργίες της εποχής του από την άλλη. Παρόλο που καμία από τις μελωδίες που ακούγονται δεν προέρχεται από κάποιο γνωστό παραδοσιακό τραγούδι, ο Μπάρτοκ επινοεί και χρησιμοποιεί την τεχνική της «hora lunga», ενός είδους παραδοσιακής μουσικής από τη Ρουμανία, που συνδυάζει τον λυρισμό με τις αυτοσχεδιαστικές ικανότητες του μουσικού. Και παρόλο που ο συνθέτης δεν ζητά από τον ερμηνευτή να αυτοσχεδιάσει, του παραδίδει μια ιδιαιτέρως πολύπλοκη παρτιτούρα που αφήνει μια παρόμοια αίσθηση.

Γεννημένη το 1952, η Κάγια Σααριάχο συνέθεσε τις τρεις αυτές μουσικές μινιατούρες που ονομάζει Calices (Κάλυκες) το 2009, μετά από παραγγελία του Ανώτερου Εκπαιδευτηρίου Μουσικής «Βασίλισσα Σοφία» της Μαδρίτης. Η συνθέτρια γεννήθηκε στη Φινλανδία, αλλά έζησε μεγάλο μέρος της ζωής της στο Παρίσι, εργαζόμενη στο IRCAM, το γνωστότερο ίσως ερευνητικό κέντρο για τη σύγχρονη μουσική. Εκεί, δοκίμασε όλα τα πιθανά μέσα σύνθεσης, συνδυάζοντας με μεγάλη φαντασία ακουστικά όργανα και ήχους που παράγονται από ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Στο έργο που θα ακούσουμε, η συνθέτρια εναποθέτει τις δημιουργικές της δυνάμεις στο βιολί και το πιάνο, που καλούνται να διερευνήσουν έναν ηχητικά πολύπλοκο αλλά ταυτόχρονα συναρπαστικό κόσμο.

Η Σονάτα αρ. 2 σε ρε ελάσσονα του Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856) γράφτηκε το 1851 και αποτελείται από τέσσερα μέρη γεμάτα πάθος κι ευαισθησία. Πρόκειται για μια σύνθεση που συμπυκνώνει όλα τα στοιχεία της ρομαντικής περιόδου. Ο Γιόζεφ Γιόαχιμ, ο βιολονίστας που την ερμήνευσε (σε σύμπραξη με την Κλάρα Σούμαν) για πρώτη φορά το 1853, είχε πει ότι τη θεωρεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα της εποχής του, ειδικά όσον αφορά την αξιοθαύμαστη ενότητα του θεματικού υλικού. Παρομοίαζε δε το τελευταίο της μέρος (“Bewegt”, τρικυμιώδες) με τη θάλασσα, καθώς έλεγε ότι η μουσική είναι σαν να έρχεται σε λαμπρά κύματα ήχου.

 

Λεωνίδας Καβάκος 6 Φεβρουαρίου Μέγαρο Μουσικής
Η απαράμιλλη τεχνική του Λεωνίδα Καβάκου
Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι αναγνωρισμένος ανά τον κόσμο ως βιολονίστας και καλλιτέχνης σπάνιας ποιότητας, διάσημος για την απαράμιλλη τεχνική του, τη συναρπαστική δεξιοτεχνία και την πληρότητα των ερμηνειών του. Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και τους σπουδαιότερους διεθνώς αρχιμουσικούς και δίνει ρεσιτάλ στις κορυφαίες αίθουσες και διοργανώσεις ανά τον κόσμο. Έχει αποκλειστικό συμβόλαιο ηχογραφήσεων με την Sony Classical.

Οι τρεις σημαντικοί μέντορες στη ζωή του ήταν ο Στέλιος Καφαντάρης, ο Josef Gingold και ο Ferenc Rados, με τον οποίο συνεργάζεται ακόμη. Στα 21 του χρόνια, είχε ήδη κερδίσει τρεις μεγάλες διακρίσεις: τον Διαγωνισμό Σιμπέλιους το 1985 και τους διαγωνισμούς Παγκανίνι και Νάουμπουργκ το 1988. Η επιτυχία αυτή οδήγησε στην ηχογράφηση του πρωτότυπου Κοντσέρτου για βιολί του Σιμπέλιους (1903/4), την πρώτη αυτού του έργου στην ιστορία, η οποία κέρδισε το βραβείο Gramophone Concerto of the Year το 1991.

www.iefimerida.gr

Εγγραφείτε στο κανάλι fonografos στο You Tube

Δες επίσης

Ο Θύμιος Καραΐσκος για το “Βέλος” και την στάση στο Λιανοκλάδι

Για μία θετική εξέλιξη επί του ζητήματος έκανε λόγο ο Δήμαρχος Λαμιέων, αναμένοντας  τις επίσημες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *